Pokyčiai vaikų maitinime

Iki ateinančių metų sausio vaikučius pratiname prie sveikatai palankaus valgiaraščio, kuriame mažiau cukraus, druskos, naudojami kokybiški riebalai, daugiau skaidulinių medžiagų. Maistui gaminti renkamės tausojantį gaminimo būdą, kuris padeda išsaugoti maistinę vertę – troškinimas, virimas, virimas garuose, kepimas konvekcinėje krosnyje. Taip pat visada stengiamės atsižvelgti į sezoniškumą ir rinktis šviežius maisto produktus.

 

Pagrindiniai pokyčiai maitinime būtų šie:  atsisakėme sulčių, saldintų gėrimų, vietoj jų renkamės vandenį ir nesaldintas įvairių žolelių arbatas. Vaikams kiekvieną dieną duodama vaisių, kurių  įvairovė didelė – apelsinai, obuoliai, bananai, melionai, persikai. Daržovės patiekiamos prie kiekvieno antro pietų patiekalo, didžioji dalis daržovių – šviežios. Atsisakome menkaverčių įvairių kruopų dribsnių, juos keičiame į viso grūdo kruopas. Nebeperkame batono, jį pakeitėme viso grūdo rugine duona. Atsisakėme riebios mėsos produktų, renkamės liesesnę mėsą – įvairios paukštienos filė, kiaulienos nugarinę. Cukrų naudojame tik košėms pagardinti, kai į košes nededama vaisių, tam skiriama 5/3 g. cukraus (dienos norma 25 g). Atsisakėme įvairių riebių padažų, juos keičiame į mažiau riebius natūralaus jogurto padažus.

 

Taip pat labai svarbu, kad vaikai sveikai maitintųsi ir namuose, tai padės formuoti stipresnius taisyklingo maitinimosi įpročius. Kiekvienoje grupėje iškabinome informacinius lapelius, kuriuose nurodyta, kokie maisto produktai darželiuose draudžiami. Skatiname šių maisto produktų dažniau atsisakyti ir namuose.